Monday, May 31, 2010

Drama sebabak

Di suatu petang yang nyaman...

" ira..nak buat x?"
"hmm nak buat... tp segan la kak sheyda.. takut pun ader.. adushh.. larat ke nak naik..?"
" jom la ira.. kalo ira buat, akak buat"

tengok punya tengok...
pandang punya pandang...
bilang punya bilang...
hmmm....

"jom la akak.."
"ira pakai dulu..pastu ira naik dulu.. akak ikut kemudian..wokest?"
" wokest.. haha..tp takut la kak.."
" tak pe..boleh punya"

jeng..jeng..jeng...
dup..dap..dup dap..
" okest dik.. dah siap.."
" akak, topi ni leh tolong ketat kan x?..terima kasih.."
siap.....jeng..jeng..jeng...
(ni model dr pkcik google)

" kak sheyda.. ira naik dulu tau..ira tunggu kt atas"
"ok"

bermula la langkah satu persatu..
1
2
3
.
.
.
.
akhirnya..
uwarrghh sampai jugak..
fuh...cantiknye laut dr atas..


tp..
nape jantung aku berdegup kencang ni..???
awat tangan aku sejuk sepi ni...
haishh....kacau...kacau...

"kak sheyda.. akak g dulu la..then baru ira ikut.."
" okest"


zuuupp.... wah...selamat sudah kak sheyda sampai ke destinasi...
turn aku lak..
" ok.. tolong pegang kabel yang tengah tu yer.."
" alamak pakcik.. mcm x smpai je.."
" kalau x sampai, awak kene naik kerusi"
" kerusi? ohh x mo2... td akak tu 1.5 m sama mcm saya.. dia x naik kerusi pun.. sy mesti smpai gak ni.. jap ek..sy try jengket.."
" okest2.. kanan dah.. belah sini pulak yer..hah..sket je lagi....wokest siap...skrg awak turun bongkok sket...ok2.. sila lapor untuk berlepas.."

(gambar ini adalah hiasan semata-mata.. diambil dr pkck google)

alamak....sayup je bile tgk kat bawah..
" saya Mahirah Jahari ingin memohon............ nanti!!!!!!!!..nanti kejap... boleh x?"
alamak....
" pakcik...takut la.. x boleh ni...rase x nak buat la.. takuuuuttttttttt " sambil buat muka comel dan kesian... hahahaha..
"xpe2..tarik nafas... pastu tangan lunjur ke depan mcm superman.. pastu jalan pelan2 ke depan.."
" okey2.. sy try"
dengan segala kekuatan dan keberanian aku pun melangkah ke depan..
dan.....
aku pun berkata sambil melangkah kebelakang semula...
"pkcik... xmo....xmo la.... takut... huhuhu....sy nak turun la pkcik.. sy x berani.."

clap...clapp...clappppppp...

eh ape tue??? dr mana dtgnye bunyi tepukan tu...?konpius aku...
" tgk tu... kawan2 sume dah bg semangat kat awak..boleh punya.."
wah..aku dah jd tontonan org2 di bawah nampaknye..
sume org duk bertepuk tangan memberi sorakan dan semangat kat aku...
terharu + malu pun ader..hikhikhik...


" hmm ape kata kalo pakcik tolak je saya..."
" ok.. sedia yer...1...2...3..."
~~~~~~~~~~~~
eh...awat x gerak2 ni??
" nak, kalo pakcik tolak tp awak tahan ngan kaki, mane nak geraknye"
" hahaha... wakakaka.. xbleh la pakcik.. sy rase mcm org bunuh diri je nie.."
" xpe2... awak jangan risau.. boleh punya.,,"
tarik...lepas...tarik...lepas... (ape yg tarik n lepas tue? NAFAS la....)
ok..aku yakin boleh.. 1.... 2..... 3
.
.
.
.
maaaaaaaaaaaaaaakkkkkkkkkkkkkkkkk...................
akhirnya.. dtg jugak keberanian itu kat aku..
wah.. semua org bersorak sbb akhirnya drama di atas sana tamat juga...
mulut x henti2 menjerit...
sambil terbang smbil menutup mata..
hishh x sanggup aku..


alhamdulillah...
selamat sampai jugak aku akhirnya..
setelah penat berdrama kt atas sana.. sian pkcik2 n kawan2 yang tunggu turn..
nak buat cmne.. aku dah makin tua..
rasa gayat n takut tu makin tinggi..
w/pun pernah buat flying fox dulu kt dusun eco..
pada hal kt dusun eco tu lg tinggi dan mencabar berbanding yg td...
tp tu dulu.. mase muda sket.. hehe...

kalo diingat semula peristiwa flying fox di BTN tu..
haishh... senyum sorang aku dibuatnye..
terus glamor sekejap..
masa dah turun tue, malu giler...
malu sbb duk berdrama kt atas..
tp kawan2 kt BTN bagus...
mase aku nak g sign lepas flying fox, ramai yg ucap tahniah sbb berjaya gak turun..
thanks buat kawan2 semua kerana memahami..
hehe..
itulah antara pengalaman terindah mase g BTN kt balik pulau..
banyak kenangan manis dan pahit w/pun hanya sekadar 5 hari 4 malam di sana...






No comments:

Post a Comment