Friday, April 16, 2010

Aku dan Penunggu



Di pagi jumaat yang hening...
Hari ni 16 hrbln... ohh kene telefon SGS ni....
Harap2 semuanya ok... fuh..fuh...


Aku : Assalamualaikum...boleh sy bercakap dengan cik A?

Cik A : Ye saya Cik A.

Aku : Cik, boleh saya tahu keputusan mesyuarat JK*** semalam x? Nama saya MJ.. Saya dr fakulti Kej. tp daftar bawah I**A.

Cik A : Oh..sebentar yer..


Cik A : Maaf yer.. borang awak ader masalah...

Aku : Kenapa yer?

Cik A : Itu kene tanye Puan M..awak try call dia yer..

Aku : terima kasih cik A...



Aku : Assalamualaikum...boleh sy bercakap dengan puan M?

Dia : Puan M meeting...

Aku : oo ye ke.. hmm sy nak tanye pasal keputusan mesyuarat JK*** semalam x? Nama saya MJ..Saya dr fakulti Kej. tp daftar bawah I**A.

Dia : Borang awak x der.. awak try call I**A. depa dah hantar ke tidak borang awak?

BERTUKAR.....


Aku : Maaf kan sy ye puan. Kenapa puan ckp mm tu pulak.? Minggu lepas sy call, pihak puan kata I**A x anta borang sy lagi..Then sy call I**A. Puan K kata dia dah anta pada Puan M pada 8 Mac 2010. Pastu sy call Cik A, n Cik A kata borang saya dah ada dah kat pihak puan n x der masalah. cume tnggu masuk meeting 14 dan 15 April. Cik A suruh saya call semula pihak puan pada 16 April == hari nie.

Dia : Oh kejap yer...saya check..

(aikss... baru nak check..? td yg dok kata borang x anta lg tu ape ke benda nye?suhu dah mula naik dah...tahap warna hijau dah meningkat...dah melebihi incredible hulk dah nie...)

Dia : OOhh...Ade masalah external examiner.. Jwtnkuasa x luluskan external examiner awak..

Aku : Hah!!!!!!!!!OMG!!!!!!!!!Kenapa? Kalau dah lepas meeting di peringkat I**A, maknenye requirement yang diperlukan dah cukup.. ape lagi yang x cukup?

Dia : oo sy x leh bgtau.. ni sulit..

(Ape kebendanye ni....please la...ni mase depan aku la.....)

Aku : So, sy kene lantik external examiner baru la yer? So, sy x leh anta lg la thesis sy yer? Pastu kalo sy dpt calon external examiner baru, bile boleh diluluskan? Hmm bile pihak puan nak maklumkan pada supervisor sy?

Dia : hah.. ye la.. awak x leh la nak anta thesis awak lagi.. Puan M belum email kepada sy, so sy belum boleh email kepada pihak I**A, and pihak I**A belum boleh email supervisor awak..(dah mcm surat berantai la pulak...) kalo dah ader calon baru kene tunggu meeting bulan depan la.....

(WHAT..??? ANOTHER one month?huhuhuhu.... )


Aku : hmmm...xpe la kalo mcm tu..terima kasih...

Aku dah x tahu nk kata ape lagi...
TUNGGU dan TUNGGU.....
haruskah aku bertukar menjadi PENUNGGU..?
atau
haruskah aku jd seperti dibawah ini..?
bawak thesis dan borang duk depan pintu S**
hehehe... lawak2...


Ya Allah,berikan aku sedikit kekuatan dan kesabaran dlm meniti hari2 mendatang...
Masih jauh lagi perjalanan yang perlu aku tempuhi...


think positif..GAMBATTE!!!InsyaAllah ada hikmah disebalik yg terjadi...


No comments:

Post a Comment