Monday, January 25, 2010

Menanti...

Biasanya aku lelap tidur…

Terbangun ‘tuk fikirkan diri mu
Mengenangmu yang kini telah jauh

Biasanya aku tenang tidur
Terbuaiku mengingat dirimu
Mencintamu namun kau terlalu jauh

Kucuba lupakan dirimu
Mengingatmu hancurkan hatiku

Dahulu seia sekata,
Namun kini semua telah berlalu



S
emakin aku cuba untuk melupakan dirinya...
Semakin kuat ingatan aku terhadap dia..
haiguu... letih aku hadapi benda mcm ni..
x larat n penat.. cukup penat..
Semakin hari dia semakin jauh..
Dia memang ingin jauh dari aku..
Tapi hati kecilku masih mengharapkan dirinya
Masih miliknya dan akan sentiasa jadi miliknya

Setiap hari menantikan panggilan..
Namun ia x pernah kunjung tiba..
Hari demi hari..
Aku cuba untuk tidak memikirkannya..
Cuba untuk bangkit dari terus mengharapkannya..
Aku tak mahu menjadi seperti sang pungguk yang merindukan sang bulan..
Namun,
Aku tak berdaya..
Aku tak mampu untk melupakannya...
Hati ku seperti sudah terkunci dr menerima kehadiran insan lain..

Sakit yang aku rasa..
Kadang2 membuat aku huru hara..
Entah la..

Aku sendiri tak pasti...
untuk mengharapkan dirinya dan terus menanti
atau merelakan dia pergi dr hati ini..
Aku sendiri tak pasti..
Sampai bila harus aku menyiksa diri sendiri..
Adakah sehingga diri dia dimiliki?


Telah ku pilih jalan ini
Meski kini ku sendiri
Renungi erti sepi
Tak lagi ada satu kata
Satu jiwa dalam cinta
Yang ada hanya hampa

Lelah aku mencari
Ruang cintamu
Untuk cintaku
Bagi cinta ini

Lelah terus berlari
Tanpa bererti
Membelah hati
Terumbang-ambing dalam kebimbangan

Daku terus mencari…
Terumbang-ambing dalam kebimbangan




No comments:

Post a Comment