Friday, March 19, 2010

keindahan hidupan air

Kali ni saya nk membawa anda sekalian melihat keindahan ikan2 di Xian Leng Aquarium. Xian Leng Aquarium terletak di sebelah wetworld shah alam. So, kepada sesiapa yang x tahu nk kemana n nk buat ape pada masa lapang,boleh la melawat ke sini.. x kene bayar pun. Free je.. Sebenarnya Xian Leng Aquarium ni menjual ikan2 perhiasan.Tp mereka jugak ada muzium ikan2. Kt sini, ikan2nya sangat la besar.. x caye ke? meh kita lihat gmbar2 ni:

hah..skrg percaya x yang saya kata ikan2 kt sini teramat la besar..
ikan ni kalo x silap namenye ikan arapaima.. dah mcm buaya pun ada..


ni ikan pari.. cantik kan.. suka tgk yg pokka dot tue..
nmpk comel.. hehe..

ini la ikan arowana.. cantik dan mahal..
harga ikan ini boleh mencecah ribuan ringgit..
lebih tinggi dr gaji saya.. hehe


Ni pulak ikan kap.. ikan kap sesuai di pelihara di dalam kolam..
Kalo dipelihara banyak2, sgt cantik..
hmm bile tgk ikan ni, teringat pulak kt kolam air terjun umah saya..
dulu kami pelihara ikan ni dlm kolam tu.. dah besar jugak la..
tp malang sungguh naseb sbb ikan2 tu dicurik oleh sang memerang..
so skrg kami pelihara balik ikan kap ni..tp masih kecik.


kenal x ikan ni? cube teka ikan ape?
ni adalah ikan kaloi..bukan ikan tilapia tau.. nmpak mcm serupa tp x same..
besar sungguh ikan kaloi kt sini..
agak2 nye la kan, ikan kaloi dlm akuarium kt umah saya tu boleh jd mcm ni x?

Ni antara spesies ikan2 besar yg ada kt muzium tu...


tgk sherence tu..suka lak dia main2 ngan cik penyu...
comel pulak tgk gmbar ni..kalo anta masuk pertandingan agak2 boleh menang x?


Ni atuk penyu.. dah berlumut badan dia..cube teka berapa umor atuk penyu ni..
hmmm....
hmmmmmm...
saya pun x tahu...


Sebelum balik, sempat singgah sebentar kat air terjun perhiasan..
cantik kan...
hmm nanti kalo saya dah ada rumah sendiri, sy pun teringin buat air terjun mcm ni..


wokest la..cukup smpai di sini.. kalo nk tgk gmbar2 ikan yang lain boleh la tgk kt photo dlm facebook saya.. saya ader upload kt sana.. sehingga bersua di entry yang lain...~ta ta~

No comments:

Post a Comment